Центром Півночі Ізраїлю є місто Хайфа. Третє за величиною місто Ізраїлю та найбільший його міжнародний порт розташований уздовж Хайфської затоки на схилах мальовничої гори Кармель. Хайфа порівняно молоде місто. Розташована вона біля підніжжя та на схилах знаменитої біблійної гори Кармель. Хайфа була заснована в римську епоху, хоча при археологічних розкопках на мисі Кармель, на пагорбі сикомор (сикомора – дерево з породи фікусів, іноді його називають платан та явір) було виявлено залишки будівель та споруд часів царя Соломона. А це 10 століття до н. Окрасою Хайфи є море та гора Кармель. Гора Кармель — це гірський хребет, який тягнеться 25 км. У своїй вищій точці Кармельська гряда сягає 546 метрів. У давнину, завдяки родючості ґрунту, гора Кармель була вкрита садами та виноградниками. Та й сама назва говорить про це, у перекладі Кармель – це виноградник Божий. Хайфа вважається представниками чотирьох основних монотеїстичних релігій — іудаїзму, християнства, ісламу та бахаї. Згідно з єврейсько-християнською традицією в районі Хайфи ховався пророк Еліягу (Ілля) від переслідувань свого заклятого ворога, ізраїльської цариці фелістимлянки Єзавель. Це, а також знамените змагання вогнем Еліягу та жерців Ваала на горі Кармель у Мухраха, спричинило виникнення кармелітських монастирів, а Хайфа – їх всесвітнім центром. Сьогодні на відрогах гори Кармель височіє базиліка монастиря у вигляді хреста, увінчана великим куполом. Однією з головних визначних пам’яток Хайфи вважається Бахайський храм, який знаходиться на території так званих «Перських садів». З парку білими мармуровими сходами можна спуститися до моря. У верхній частині парку, на вершині пагорба, знаходиться будівля архіву, увінчана золотим куполом. Цей храм вважається світовим центром релігії Бахай. Творця і пророка бахізму Ель-Бах (Бар Мірца Алі Мухаммед) був страчений в Ірані в 1850 році, як віровідступник. Основна місія релігії бахай – миротворча. Недалеко від «Перських садів» та комплексу Бахай розташований найстаріший міський квартал Хайфи. Його ще називають «німецьким селом», саме тут відроджувалася Хайфа наприкінці ХІХ століття. Першими її поселенцями були німецькі колоністи. Сьогодні їхні будинки, збудовані наприкінці ХІХ століття, відновлені, вони і є основою меморіального музею просто неба. Тут багато кафе і магазинів, завжди багато туристів і городян, які віддають перевагу пішохідним прогулянкам. Хайфа другий за промисловим значенням після міста Тель-Авів. Його ще називають «Червона Хайфа» на відміну від Тель-Авіва, який розважається, та Єрусалима, який молиться. Хайфа — місто трудівник. Це єдине в країні місто, де міський транспорт працює по суботах, та й багато розважальних закладів.